tirsdag den 12. april 2011

Masser af stumper .. og et stel !

Jeg er konverteret til 29" og 10-speed, og dels for at finansiere projektet, dels fordi jeg ikke tror jeg vender tilbage, sælger jeg en del stumper fra kælderen .. jeg havde lige fået en kæmpe kasse fra Bike-Components. Om et par dage lægger jeg listen på Skrotbunken, men indtil da er der frit slag ;-)

Nyt XT 9-speed:

Bagskifter M772 Shadow lang 300 kr

Klinge 44T 400 kr

180 mm skive, centerlock 150 kr

Brugt XT 9-speed:

180 mm skive, centerlock, 2 stk 80 kr pr. stk

180 mm LX skive, centerlock, kørt en gang 80 kr

Kransæt, ny box, slidte klinger 500 kr

Bagskifter M772 Shadow lang 200 kr

Nye dele:

SRAM Rocket skiftere til Shimano, 2 sæt 300 kr pr sæt

Avid Elixir CR bremsesæt m. 160 mm skiver 1.000 kr

Nye dæk:

Fat Albert 2.4, 2011, sæt, tubeless-ready 500 kr

X-King 2.4 RaceSport, sæt 500 kr

Brugte dæk:

Nokian Hakka WXC 300 pigdæk, sæt 600 kr

(tubeless-ready, <700g, kørt en sæson)

Brugte dele:

Thomson Elite sort 100mm frempind (25,4) 350 kr

Easton Monkey XC carbon riser bar 25.4/660 350 kr

Forhjul, Hugi 240s/Mavic 819 1.200 kr

Baghjul, XT770/Mavic 819 800 kr

Fox 120RLC, meget slidt 500 kr

Sidst, men ikke mindst:

Santa Cruz Superlight 2008 stel, L, blå-anodiseret, med Chris King headset og en bule i bagsvingeren; 4.000 kr

16 kommentarer:

  1. Hej Søren!
    Beslutningen var næsten taget på forhånd, hva?
    Havde I en god tur til Wales?

    Jeg tager gerne dine nye Fat Alberts.
    Næste gang, vi kører, kan jeg jo bare trille med hjem til dig og hente dem.
    OK?

    MVH Simon

    SvarSlet
  2. Og forresten.
    Kan ikke lige overskue det, men det tyder på, du lander omkring 10.000,- for Superlighten samlet for ovenstående, ikke?
    Blot hvis jeg nu lige kendte én, der ville købe.
    SES

    SvarSlet
  3. Hej Simon
    Jeg var nu meget åben, og tvivlrådig da jeg tog til Jyllland for at prøve Tallboy'en, dels almindelig skepsis, dels fordi det ville være tæt på et mareridt at skifte til 29" med alle de cykler og stumper jeg allerede har. Men jeg var jo solgt efter prøveturen og da jeg så fik et tilbud som var svært at afslå, var der ingen vej tilbage. Jeg hentede den tirsdag og havde den med i Wales .. og har ikke fortrudt et sekund :-)
    Fede Albert er dine !
    Umiddelbart vil jeg sige Superlighten kan sælges samlet for 9K. Så skal det bemærkes at gaflen og kæde/krans/klinger er slidt. Men sig endelig til hvis du kender nogen interesseret i en hel cykel.
    CU/Søren

    SvarSlet
  4. PS. Helt fantastisk tur til Wales ;-D

    SvarSlet
  5. Hej Søren

    Tillykke med cyklen, den kommer vel snarest, håber selv at kunne tage skridtet til en 29er men det bliver ikke i nær fremtid.
    Mener at kunne huske dit kranksæt er XT så hvis det er det du sælger til 500 er jeg på

    ses måske i weekenden

    SvarSlet
  6. Hej Kenneth
    Det er XT, og dit :-)
    CU/Søren

    SvarSlet
  7. super, vi må lige aftale nærmere. Skal måske ud at rejse i påsken hvis ikke kommer jeg forbi og henter, er der dage hvor du er hjemme.
    Jeg er ikke på riget de næste dage der kunne jeg ellers komme forbi frederiksberg
    regner med vi ses søndag når solen har tørret sporene
    der er snart ikke nogen der kører 26 mere, hvornår mon den uddør, om 10 år måske
    er det shimano 10 speed dynasys du er hoppet på, og er det så 2 klinger foran eller er det ikke smart med store hjul og 2 klinger?
    ses

    SvarSlet
  8. I Påsken er jeg nok i Rørvig, men så kan du jo komme derop og køre ;-)
    Indtil mandag er jeg på B-vej.
    Jeg tror nu ikke 26" dør, jeg tror bare der er noget mere at vælge i mellem, og at man principielt, ligesom med børn, skal have en cykel med en hjulstørrelse der passer til ens kropstørrelse og bygning.
    2 klinge set-up er ikke noget for mig på en 29'er ! Jeg har måttet skifte 24T'en til 22T foran, og så mangler jeg stadig et gear i forhold til 26", på trods af de 36 bagpå.
    CU/Søren

    SvarSlet
  9. Jeg har måske en køber til en samlet superlight!

    SvarSlet
  10. jeg venter med XT og ser hvad der sker

    SvarSlet
  11. Superlight'en er splittet ad, bremserne sidder på Tallboy'en og nogle dele er solgt. Jeg ville heller ikke være bekendt at sælge den som samlet, med mindre køberen var helt klar over der skulle postes penge i den umiddelbart. Og det er sjældent derfor man køber en hel cykel.
    Men stel, gaffel og hjul, vil jeg gerne lave en pakkepris på.

    SvarSlet
  12. TILLYKKE med TBen!!!

    Glæder mig til at se den i aktion!
    Vi finder ud af noget med Fat Albert (der er i øvrigt snart så meget Yeti-factory-grej på min Turner, at den må tro, den ER en Yeti... Fuld Shimano gruppe, DT hjul og nu Schwalbe dæk...)

    SES

    SvarSlet
  13. Hej Søren. Så skete det endelig, velkommen i klubben, så kan det måske være at du vil cykle med mig en dag? Jeg er interesseret i Avid Bremserne, Den vil jeg gerne montere på min Singular 29" det er vel ikke noget problem, eller hvad? Goe hilsner Jacob

    SvarSlet
  14. Hej Jacob
    Det vil jeg rigtig gerne ! Vi må udveksle lidt 29'er tricks ;-)
    Bremserne er desværre allerede solgt.
    Sorry/Søren

    SvarSlet
  15. Æv, at bremserne er væk! Fedt at vi skal ud og rulle på de store hjul, det er vel kun et spørgsmål om tid før resten af MTBverdenen følger trop.

    SvarSlet