torsdag den 24. marts 2011

"Den lange tur hjem" - Take two - ny dato

Den lange tur hjem:
Vi starter på min gamle hjemmebane oppe omkring Hørsholm/Nivå/Humlebæk og kører den hjem til KBH. Der kan forekomme anekdoter fra da jeg var i 20-erne på vejen. Turen er velegnet for folk der er udflyttet til f.eks. Karlebo og omegn :)

Til turen bager jeg en kage -baseret på en gammel familiopskrift, som jeg tilsætter et stænk af nutid.

Proposition:
Start på Humlebæk station kl 9:02 (Kystbanetog fra Østerport kl 8:36)
http://findvej.dk/55.96366,12.53334?zoom=15&maptype=1

Efter et kort rul tager vi en 5 kms rundtur i Lave skov ved Sletten. Med udsigt til havnen, havet og Sverige - http://mtblog.terrafirma.dk/#post19 http://findvej.dk/55.96366,12.53334?zoom=15&maptype=1

Videre ad et spor der fandtes for 10 år siden langs med Nivå å. http://findvej.dk/55.92766,12.49394?zoom=14&maptype=1

Ad åen, eller en anden omvej, kommer vi frem til Kokkedal Slot. http://findvej.dk/55.9027,12.51789?zoom=14&maptype=1



Som den gamle postbudsafløser i Hørsholm jeg er guider jeg igennem et par baghaver og vupti, så er vi i Folehaveskoven. http://findvej.dk/55.87955,12.51532?zoom=13&maptype=1

Fra Folehaveskoven kører vi gennem Trørød og Rundforbi hvor der stadig findes små skjulte urbane singletracks i de skovpletter der er tilbage. http://findvej.dk/55.87955,12.51532?zoom=13&maptype=1

Vel fremme ved Nærum kan vi alt efter hvad tiden og lysten siger enten køre langs Mølleåen og DK-Schweiz eller tage grusvejene gennem dyrehaven. Jeg har fundet et drop i dyrehaven jeg gerne vil vise frem ved lejlighed. Ja, det er rigtigt!! Et drop i Dyrehaven – hvarsiriså!?!!

Det er en one-way trip så jeg anbefaler man tager toget derop fra KBH. Rejseplanen ser sådan ud:



Kasper

13 kommentarer:

  1. Og den nye dato er Søndag 10. april :)
    K

    SvarSlet
  2. Øv, øv, øv !
    Den dag er Jesper, Søren E, Kristian, Jannik og undertegnede på tur i Wales :-)
    Ny dato .. jeg vil rigtig gerne med !
    Eller find nogle nye venner ;-)

    //Søren

    PS. Hvis det er dit alvor foreslår jeg vi mødes på søndag kl. 9 på P-pladsen i skoven ved Skovbrynet !

    SvarSlet
  3. lækkert, tror jeg kan, vil gerne med
    vh din nye ven

    SvarSlet
  4. Hej Kasper. Må jeg lægge din tur op på finddato.dk? Du ricikere mange deltagere. Jeg selv kan desværre ikke den 10. øv øv og tre gange øv. Jacob

    SvarSlet
  5. Jeg tabte liiiige tråden der. Er søndagsturen den 27.marts rykket til den 10.april?

    SvarSlet
  6. @Jesper C: 27. marts turen er tvivlsom. Jeg kan ikke komme afsted så tidligt. Og der er nogle af jer der skal være hjemme til kl 12:30 -derfor har jeg aflyst den .. Men det får jeg også noget brok over. "Hands up" alle dem der er interesseret i at køre søndag 27/3 kl 9:22 fra Humlebæk .. hvis der ikke er nogen kører jeg den ikke :)

    SvarSlet
  7. @Jacob: Med fare for at lyde enormt asocial og indadvendt så vil jeg helst køre denne prøvetur med folk jeg kender (=singletrackers). Fordi jeg ved at de er hyggelige, ikke for hurtige, ikke for langsomme, skælder ikke for meget ud når jeg kører forkert og de afbryder mig når jeg fortæller historier for 10. gang.

    Hvad er finddato, hvad får man ud af at være med der?

    :) Kasper

    SvarSlet
  8. Hej Kasper

    Ked af at jeg lavede rod i planerne :-(

    Der vil gå sæt for meget tid fra familien med så sen en afgang, så jeg er ude - desværre.

    SvarSlet
  9. Hej Kasper,
    9.22 er for sent for mig. 8.22 fra Humlebæk er ok for mig.
    Giver du en melding om der bliver tur?

    SvarSlet
  10. Hvis turen bliver flyttet på den ene eller anden måde, er alle dem der så ikke kan komme med velkomne til at køre med mig fra Skovbrynet kl. 9 !
    Giv en melding her, eller på sms 20450045, hvis du vil med.

    G' tur
    Søren

    SvarSlet
  11. På vegne af Søren E og Jesper C, tager vi til Skovbrynet og møder Hr. Svendsen kl.9.00 Vi glæder os til en Laaang tur two senere på året, med tidlig afgang.

    SvarSlet
  12. Hej Kasper

    Det ser ud som om det var en hyggelig tur, vejret var med dig. Hvor længe var du om det, hvor langt var der og et evt track til gps vil være velkomment

    Vh kenneth

    SvarSlet