mandag den 21. marts 2011

Søndag d. 27 - "Den lange tur hjem"

Vil I med ud at prøve "den lange tur hjem"?

Vi starter på min gamle hjemmebane oppe omkring Hørsholm/Nivå/Humlebæk og kører den hjem til KBH. Der kan forekomme anekdoter fra da jeg var i 20-erne på vejen.

Der kan også forekomme Underberger undervejs. Turen er velegnet for folk der er udflyttet til f.eks. Karlebo og omegn :)


Lave skov - Forår 2008



Aner ikke hvor lang tid det tager, nogle af sporene findes måske ikke længere (andre steder end i min hukommelse) Men vejret bliver godt og jeg tager Underberg fra 40-års dagen med hvis I har lyst ..

Kasper

29 kommentarer:

  1. Det lyder spændende, især med anekdoter fra din ungdom, men jeg har meldt mig til et længere løb i slagelse den dag. Var som optakt ude og køre 52 km i dag, fortsat for meget mudder efter min smag.
    Håber det bliver en succes der kan gentages

    SvarSlet
  2. Det lyder fantastisk :-)
    Jeg er på hvis vi kan time en hjemkomst ikke senere end kl. 13 !

    //Søren

    SvarSlet
  3. Hej Kasper, din gamle søspejder! Det lyder som en fin tur. Jeg hopper med og ligeså med hjemkomst kl.13. Måske en tidligere start, 8.02 på Humlebæk station? Hvad siger i til det?

    SvarSlet
  4. Jeg er frisk, også på en tidligere start hvis det er.
    Men Jesper, hvis du kommer hjem kl. 13, er jeg først hjemme 13.30 .. ellers skal vi lægge ruten voldsomt om ;-)

    SvarSlet
  5. Jeg retter til; med hjemkomst kl.12.30 vil være fint.

    SvarSlet
  6. Kommer desværre ikke, da jeg skal til Slagelse og køre et fedt forårs løb. Men hvis turen bliver en succes, så bliver den vel gentaget ??

    SvarSlet
  7. Jesper, nu var jeg faktisk søspejder i min årle ungdom i Assens -hvor vidste du det fra? :)

    Jeg prøver lige hvordan stemningen er derhjemme for en tidligere afgang.

    Turen har yderligere det indbygget i sig at vi kan spise fælles morgenmad i kystbanetoget -hvem tager basser med?

    MVH Kasper

    SvarSlet
  8. Jeg kan ryste en god smoothie sammen.

    SvarSlet
  9. Uhh .. det lyder dejlig !
    DMI lover koldt og vådt vejr, så vi får brug for at trøstespise ;-)

    SvarSlet
  10. Jeg har commited mig til en anden tur.
    God tur folkens.

    SvarSlet
  11. 8:02 i Humlebæk .. nu strammer I den sgu :)

    Lad os tage det kompromis der hedder 8:22 fra Humlebæk - så er der afgang med kystbanen på disse tider

    KBH H kl 7:47
    Østerport 7:56
    Hellerup 8:01

    HUSK man skal købe billet til cyklen i Kystbanen, det er kun i S-toget det er gratis.

    Agree?

    SvarSlet
  12. Jeg skal på arbejde søndag :-(, så en tur med toget med basser og kaffe ligger uden for hvad jeg kan deltage i, prøv nu om i ikke også kan afse tid til at cykle ;-). MEN! vi ses næste weekend medmindre nogen skal døbes. Savner efterhånden lidt jord under cyklen, indendørs træning er ikke altid fedt.

    17 dage :-))

    SvarSlet
  13. Hej kystbanehustlers!
    Lige et par spørgsmål. Hvor i toget mødes vi? Er der en cykelvogn? Køber man bilet i toget til cyklen eller klipper man på et klippekort inden afgang? Ja, jeg ved det godt, jeg kører ikke tog ret meget, -jeg cykler!

    SvarSlet
  14. Du kan godt købe billet i toget. Det koster vist KR 750,- i gebyr og så billettens pris oveni :)

    Jeg har måske et klippekort til cykel liggende, checker lige i aften. Så giver jeg turen til jeres cykler. Ellers kan I bruge SMS billet på 1415

    Vi mødes i den bageste cykelvogn -med kaffe, basser, Underberger og smoothies .. Mmmmm

    SvarSlet
  15. Tak spids en roman for en cykeltur:)
    Hvis det er for tidligt for nogen, er vores gård 5 min nord for stationen hvor alle er velkommen til at sove, spise kaffe og drikke basser.
    Well, jeg er med og hopper på fra Hellerup sammen med JC.
    Ros til Kasper for opfindsomheden og glæder mig til at udforske kyststrækningen.

    SvarSlet
  16. Måske kan vi køre i ring og ende på gården til frokost istedet :-)

    SvarSlet
  17. Jeg er på.

    Stopper jeres kystbane tog på Klampenborg?- så hopper jeg på der.

    Jannik

    SvarSlet
  18. Til Jannik. Kystbanetog til Helsingør stopper ikke ved Klampenborg i weekenden, du skal til Hellerup.

    Kristian :-)

    SvarSlet
  19. P*S også!! Det havde jeg misset :(
    Turen er aflyst!! Jeg geninviterer om 14 dage

    ØV!

    SvarSlet
  20. Øv, øv, øv !
    Den 10. er undertegnede, Jesper, Søren E, Kristian og Jannik i Wales :-)

    //Søren

    SvarSlet
  21. Og foreslår forøvrigt en almindelig tur fra Skovbrynet på søndag kl. 9 .. hvis det er dit alvor at aflyse !

    //Søren

    SvarSlet
  22. Som alternativ til aflysning: Hvor mange er interesseret i at tage med på Søndag hvis afgangen hedder 9:22 fra Humlebæk?

    SvarSlet
  23. Jeg er blevet bedt om at melde klart ud mht. i morgen.

    Der bliver kørt fra Humlebæk kl 9:22 Punktum(.)
    With or without you, med godt humør og no hard feelings :)

    Søren, som prøver at hijacke min tråd her, kører en alternativ tur fra skovbrynet kl 9:00

    [ ] Humlebæk 9:22 eller
    [ ] Skovbrynet 9.00

    -der er to gode ture at vælge imellem :)

    Pas på rådyrene derude, de skal lige vænne sig til sommertiden :)

    SvarSlet
  24. * http://www.youtube.com/watch?v=Uu7zB5yhvZg
    * http://www.gpsies.com/map.do?fileId=otndvymqjmkzgcjv

    * Der er mange mennesker med kystbanen kl 10 -FOR mange.
    * En SMS billet koster 108 KR(!).
    * Lave skov er ... ikke SÅ sjov igen.
    * Mine ungdoms tracks langs med åen er væk. De er blevet urbaniseret til store brede hundelufter stier.
    * Jeg fandt en hemmelig dirtjump bane bag Nivå kirke.
    * Der er meget transport mellem Nivå og Hørsholm.
    * Der er mange hunde i folehaveskoven.
    * Singletrackene i Trørød og Rundforbi findes stadig.
    * Der er meget transport fra Rundforbi til KBH.
    * (kun) 60 km, hvis man kører hele vejen og ikke står af på Klampenborg.
    * Hjelmkamera uden mennesker på er kedeligt.

    Konklusion
    Turen er for kedelig at køre på den måde jeg havde tænkt det. Man må leve med at der er et transportstykke mellem Nivå og Hørsholm, men der skal findes noget sjovere efter Rundforbi. Jeg må udtænke en version 2 :)

    SvarSlet
  25. Hej Recon-Kasper
    Sikke en melankolsk musik :-)
    Jeg havde godt hørt rygtet om Lave Skov, men tænkte jeg nødig ville virke som party-spoiler.
    Fra Rundforbi er der en udemærket rute hjem i skovkanten langs villaerne og derefter vores sædvanlige gennem Rådvad og Dyrehaven.
    Det kan kun blive en fantastisk tur næste gang !
    //Søren
    PS. Godt du ikke blev spist af de vilde dyr du mødte på vejen ;-)

    SvarSlet
  26. Hvad med Køge Ås? Der skulle også være mulighed for noget stisystem og lidt tur med DSB/S-tog.

    SvarSlet